Budjetti
Matkamme kustannukset on listattu alla. Lennon ja risteilyn hinnat ovat koko perheeltämme (2 aikuista, lapsi ja infantti). Lento oli Skyscannerilla löydetty Norwegianin suora Helsingistä Barcelonaan matkatavaroineen. Risteilyn hintaan kuului 10 päivän risteily ikkunallisessa hytissä, all-inclusive ruuat ja juomat (ei alkoholijuomia), satamamaksut, lasten aktiviteetit, hyttipalvelu, pääsy altaille, saunaan ja kuntosalille sekä kaikki kurssit, esitelmät, näytökset ja muut tapahtumat laivalla.- Palvelu 12€/hlö/vrk. Tämä maksu menee 3 vuotta täyttäneistä matkustajista ja se korvaa jenkkityylin tipit, huonoa palvelua saadessaan maksusta voi vaatia hyvityksen, lisää aiheesta http://www.ncl.com/faq#service-charge
- Risteily 1346,00€
- Lennot 511€
Matkaan!
Kotoa lähtiessä pää oli täynnä kysymyksiä ja varsinkin minua epäilytti koko reissu. Millaista ruoka on? Ahdistavatko kokonaiset meripäivät? Onko hytti kamala koppi? Viihtyvätkö lapset? 10 päivää laivassa? Mitä jos joku meistä tulee tosi merisairaaksi? Tietynlaisen aavistuksen tulevasta ylellisyydestä tosin toi se, että NCL:ltä oli meille soitettu varauksen jälkeen muutamaan kertaan, ja ihan vaan kysytty, että onko meillä kaikki hyvin –etukäteen en vaan osannut puheluista moista luksusta aistia. Reissun jälkeen saimme henkilökohtaisen risteilykonsultti Madeleinen joka ajoittain soittaa tai meilaa ja kyselee haaveistamme, nyt osaan jo ihan vaan nauttia palvelusta.Barcelonaan saavuimme aikaisin aamulla. Olimme niin innoissamme auringosta, että päätimme käyttää julkisia satamamatkaamme taksin sijaan. Niinpä matkustimme lentokenttäbussilla Plaça d'Espanyalle, siitä edelleen metrolla Drassanesiin. Las Ramblasilla söimme pienet välipalat ja päätimme vieläkin jatkaa jalan: sää oli niin ihana, että kahden matkalaukun, yhden pikku-trolleyn, parin repun, rattaiden ja kahden pikkulapsen mukana kuljettaminen ei tuntunut yhtään ylivoimaiselta. Parin kilometrin satamamatkasta isoin osa talsittiin laivalaitureilla: Moll Adossat on yllättävän pitkä. Muuten kävely taittui oikein mainiosti kivoissa lomafiiliksissä, MUTTA ohitsemme ajeli lähemmäs kymmenen kertaa taksikuski joka aina ohittaessaan huuteli ikkunasta kuinka olemme tyhmiä ja pihejä risteilijöitä jotka eivät suostu käyttämään taksia, erikoinen markkinointitekniikka.
Norwegian Spirit Barcelonassa |
Laivassa laukut saapuivat kiitettävän nopeasti hyttiin. Pitkän reissuaamun jälkeen halusimme lähinnä päiväunille, mutta pian meidät tultiin hakemaan pelastusharjoitukseen. Lähes kaikilla isoilla risteilijöillä tämä on pakollinen ohjelmanumero mistä ei voi luistaa, ei sitten millään tekosyyllä, ja parempi tietenkin niin.
Lue myös Norwegian Spirit 2013: Laiva, hytti ja viihdettä jälkikasvulle ja Norwegian Spirit 2013: Laivapäiviä, rantapäiviä ja onnenpäiviä
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti